متاورس کجاست؟
نوشته شده توسط : علی محمدی پور

این مقاله در مورد این است که متاورس کجاست! به زبان ساده، متاورس هیچ جا نیست، متاورس یک جهان مجازی است. حضور فیزیکی ندارد اما این فقط یک بازی ویدیویی نیست. این یک دنیای مجازی است که می توانیم در آن اقداماتی انجام دهیم و می توانیم مکان متاورس را اعلام کنیم. به همین خاطر در این مقاله می خواهیم به بررسی این فضا و مکانی که قرار است منبع دنیای ارز دیجیتال شود را مورد بررسی قرار می دهیم.

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

متاورس یک نسخه سه بعدی از اینترنت و محاسبات در کل است. به گفته بال، دو راه برای قرار دادن این موضوع در شرایط فعلی وجود دارد. هنگامی که این دو فناوری (اینترنت و محاسبات) برای اولین بار ظهور کردند، تمام تعاملات عمدتاً مبتنی بر متن (ایمیل، پیام، نام کاربری، آدرس ایمیل) بود. سپس آنها به آرامی بیشتر مبتنی بر رسانه (عکس، فیلم، پخش زنده) شدند. ارتقای بعدی رابط کاربری و تجربه کاربری به سه بعدی است. ثانیاً، اگر فکر می‌کنیم که تلفن همراه، رایانه‌ای را در جیب خود قرار می‌دهد و اینترنت همیشه در دسترس است، متاورس را مانند همیشه در داخل رایانه و اینترنت در نظر بگیرید.

بسیاری از کارشناسان به متاورس به عنوان یک مدل سه بعدی از اینترنت نگاه می کنند. اساسا، مکانی موازی با دنیای فیزیکی، جایی که شما زندگی دیجیتال خود را در آن می گذرانید. جایی که شما و افراد دیگر آواتار دارید و از طریق آواتارهایشان با آنها در تعامل هستید. برخی همچنین استدلال می کنند که متاورس به معنای واقعی کلمه هنوز در واقع وجود ندارد.

برای آشنایی با آموزش ارز دیجیتال، بر روی لینک کلیک کنید. 

اهمیت متاورس در جهان فیزیکی

ذهن انسان همیشه در حال ارتقاء و ایده پردازی بوده و قدم به قدم به سمت هوشمند تر شدن قدم بر می دارد. تمام اشیا در حال هوشمندتر شدن بوده که می تواند به عنوان مثال به تجهیزات منازل و خانه اشاره کند. می گوید با اشاره و حرکت دست، اشیا داخل منازل را کنترل کنید. متاورس نیز در واقع کپی برابر اصل دنیای امروزی بوده که سعی می کند هوشمندتر از دنیا و جهان حال حاضر ما باشد و امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد. پروژه های متاورس پروژه های بسیار بزرگی در دست داشته است که در جستجوی پروژه ها به شکل عمومی و جهانی در دنیای مجازی متاورس ارائه می شود. 

متاورس کجاست؟

متاورس کجاست؟

متاورس در آخرین نسخه اینترنت به نام Web3 قرار دارد و با استفاده از مرورگر یا هدست واقعیت مجازی (VR) می توان به صورت آنلاین به آن دسترسی داشت. علیرغم اینکه متاورس یک جهان مجازی است، به گونه‌ای ساخته شده است که با استفاده از بسیاری از فناوری‌های پیشرفته مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و ابزارهای سه‌بعدی، تجربه‌ای واقعی و غوطه‌ور از معاشرت را به کاربران می‌دهد تا کاربران این احساس را داشته باشند که واقعاً در متاورس حضور دارند. تعامل با افراد واقعی مانند آنها، از طریق دستگاه‌های فیزیکی مانند گوشی‌های هوشمند و رایانه قابل دسترسی است.

اکثر مردم به طور کلی به آن به عنوان یک مکان مجازی فکر می کنند که در آن افراد، شرکت ها یا سایر نهادها می توانند دنیای مجازی خود را ایجاد کنند. این یک "واقعیت توسعه یافته" است که از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده می کند تا شما را از دنیای واقعی خود خارج کرده و به دنیای مجازی متفاوت ببرد.

برای آشنایی با ارزهای پامپی، دوره غیر حضوری کریپتوپامپ را از وب سایت مطالعه کنید. 

بلاک چین، کریپتوکارنسی و متاورس

متاورس، ارز دیجیتال و وب3؛ علاوه بر این که هر سه مورد از کلمات کلیدی فناوری داغ هستند، چه چیزی مشترک دارند؟ برای بسیاری از توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران فناوری، متاورس و رمزارز در هم تنیده شده‌اند و به بخشی از Web3 تبدیل خواهند شد، یک اینترنت غیرمتمرکز که توسط کاربران فردی کنترل می‌شود نه توسط شرکت‌های بزرگ.

اگرچه متاورس و ارز دیجیتال دو چیز کاملاً متفاوت هستند اما در حین توسعه می توانند به شدت به یکدیگر تکیه کنند. بیایید با یک بخش کوتاه از فناوری اساسی شروع کنیم که در قلب ارزهای دیجیتال و متاورس قرار دارد: بلاک چین.

بلاک چین که در اصل توسط خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو طراحی شد و اکنون توسط سایر ارزهای دیجیتال بزرگ مانند اتریوم استفاده می شود، یک دفتر کل داده تراکنش های عمومی است که ثبت می کند. تراکنش‌ هایی که از شبکه بلاک چین استفاده می‌کنند می‌توانند همتا به همتا باشند و واسطه‌ها (مانند یک بانک یا شرکت فناوری) را از تعاملات کاربر حذف کنند. این می تواند هزینه ها را کاهش دهد و از جمله موارد دیگر، زمان انجام تراکنش ها را سرعت بخشد.

تجارت در اینترنت هنوز با استفاده از نسخه دیجیتالی ارزهای سنتی فیات انجام می شود. بلاک چین و ارزهای مبتنی بر آن به عنوان یک وسیله دیجیتالی بومی برای انجام معاملات تجاری در دنیای دیجیتال توسعه یافتند. متاورس با دنیای مجازی سه بعدی خود و همچنین خدماتی غوطه ور هستند که برخی از آنها از فناوری بلاک چین به عنوان راهی برای ایجاد تعاملات بدون مجوز بین کاربران اینترنت استفاده می کنند.

در حال حاضر چگونه به متاورس دسترسی داشته باشیم؟

در حال حاضر چگونه به متاورس دسترسی داشته باشیم؟

در حالی که در این مرحله هیچ دروازه واحدی برای دسترسی به متاورس وجود ندارد، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند سخت‌افزاری را برای غوطه‌ور شدن در این تجربه به دست آورید. بسته به بودجه شما، این می تواند از هدست مقرون به صرفه Google Cardboard ده دلاری تا هدست Oculus Quest 2 میان رده 300 دلاری یا حتی هدست VR با کیفیت بالا 999 دلاری متغیر باشد.

به گفته باگیلی، کارشناس امنیت سایبری، ساختار متاورس در حال حاضر شبیه به اپ استور اپل است. در این مرحله، شما پلتفرم‌های متعددی دارید که تجربه‌هایی در واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت توسعه‌یافته ارائه می‌دهند که مانند برنامه‌های مختلفی هستند که می‌توانید از اپ استور دانلود کنید؛ اما هیچ درگاهی وجود ندارد که مردم بتوانند از آن برای دسترسی به آن استفاده کنند، مانند اینکه یاهو در روزهای اولیه خود یک پورتال برای استفاده از اینترنت ایجاد کرد.

به نوبه خود، این امر منجر به ارائه چندین تجربه سنگین از فناوری، از بازی و فضاهای کاری مجازی گرفته تا سرگرمی های زنده و املاک و مستغلات شده است. این شامل پلتفرم هایی مانند Decentraland ،Axie Infinity ،Horizon ،Sandbox ،Fortnite و Roblox می شود.

کاربردهای متاورس 

دنیای واقعی به طور فزاینده ای به سمت فراجهان حرکت می کند. شرکت‌های مختلفی، چه جریان اصلی و چه بومی کریپتو، دفاتر مرکزی مجازی را در متاورس های کریپتو ایجاد کرده‌اند و به طور منظم رویدادها و جشنواره‌های مجازی را با حضور هزاران نفر برگزار می‌کنند. خانه ساتبی (Sotheby) نسخه دیجیتالی مقر خود در لندن را در بازی بلاک چین دسنترالند افتتاح کرد. این فضا دارای یک گالری هنری مجازی چند اتاقه است که کاربران متاورس می توانند از آن استفاده کنند. به همین ترتیب، دسنترالند به طور منظم میزبان رویدادهای موسیقی زنده، کنفرانس‌ها و جلسات است.





:: برچسب‌ها: متاورس , آموزش ارز دیجیتال , بیت کوین , ارز دیجیتال , دکس تریدینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: